Next Skövde på fågelmässan Ruthland Birdfair

Nyhet   •   Aug 24, 2017 17:07 CEST

Representanter från turistorganisationerna i Skara, Skövde och Falköping samt boendeanläggningar, guideföretagare och fågelklubb

18-20 augusti har representanter från turistorganisationerna i Skara, Skövde och Falköping samt boendeanläggningar, guideföretagare och fågelklubb besökt fågelmässan Ruthland Birdfair utanför London. De har tack vare EU och Leader hämtat inspiration och kunskap inför kommande år på Europas största fågelmässa.

– Om allt går som planerat skall Visit Hornborgasjön försöka att ställa ut där nästa år. Lediga platser är få då mässan är populär, men vi hoppas få ett positivt svar i april 2018. Det var en fantastisk mässa där vi fick många bra kontakter med utställare. Bland annat ett givande möte med Extramadura, Spanien där Hornborgasjöns tranor övervintrar säger Jessica Bergstrand, destinationsutvecklare på Next Skövde.

Visit Hornborgasjön är ett samarbete mellan Skövde, Skara och Falköpings kommuner för att utveckla Hornborgasjön som destination.