Skövde får EM i Taekwon-Do 2013

Nyhet   •   Okt 05, 2012 17:41 CEST

Sent igår kväll tog det europeiska förbundets styrelse beslutet att Skövde ska få arrangera EM 2013. EM skulle ha arrangerats i Ukraina men arrangören där hoppade i somras av. Skövde Taekwon-Do Club sökte då med stöd från Next Skövde om att få arrangera EM 2013.

2010 arrangerade Skövde lyckosamt EM då deltagare från 30 länder tävlade i Skövde under 4 dagar. Bland de länder som slog om arrangemanget fanns Italien, Rumänien och Skottland. Sverige och Skövde vann omröstningen med klara siffror.

”Ett evenemang av denna storlek lockar många besökare till Skövde. Deltagarna kommer från över 30 länder. Arrangörsklubben har en lång tradition av att genomföra lyckade tävlingar, EM 2010 och Viking Cup är bra exempel. För Skövdes del är det ett mycket lämpligt evenemang under en period av året då beläggningen på boendeanläggningarna historiskt är låg." Säger Per Ekberg VD på Next Skövde.

EUROPEAN TAEKWON-DO CHAMPIONSHIP 2013 går av stapeln i början av maj.

Next Skövde lyckönskar samtidigt Skövdes deltagare Josefine Tolf som deltar i det pågående World Cup i Brighton, England och vi hoppas att EM 2013 blir ett lyckat evenemang.