Barnens matfestival i nya skepnad

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2018 08:00 CEST

Barnens Matfestival i ny skepnad. Foto: Jesper Anhede/Next Skövde.

Barnens Matfestival kommer att få ny skepnad under årets Matfestival i Skövde. Det blir ett större fokus på att ge barnen matupplevelser. Fler aktiviteter kommer att erbjudas. Men de populära pannkakorna finns kvar.

Barnens Matfestival är samlingsnamnet på alla aktiviteter med barnfokus under Matfestivalen i Skövde. I år tar arrangören Next Skövde ett nytt grepp om denna del tillsammans med Konferens och Event i Skaraborg.

- Det känns bra att kunna lyfta de aktiviteter som är till för barnen i årets Matfestival, säger Micael Worbin, evenemangsansvarig på Next Skövde. – Vi vill att alla ska få spännande matupplevelser under Matfestivalen och därför känns det bra att i år göra en extra satsning på barnfamiljerna.

Under både fredag och lördag kommer det att bli mellanmålsstafett och matvandring till Saluhallen. På plats båda dagarna finns Erik Löfholm som varit med i årets upplaga av Sveriges yngsta mästerkock. Och de populära pannkakorna blir kvar. De flesta aktiviteterna kommer att äga rum runt Livets Brunn på Hertig Johans Torg. På lördagen blir det en scenshow från Stora Scenen med Allgot och Villgot. Det kommer också att bli lite försmak på Family Outdoor Race som ska äga rum på Billingen två veckor efter Matfestivalen.

- Vi är verkligen glada att ha fått uppdraget att tillsammans med Next Skövde utveckla Barnens Matfestival, säger Camilla Rickstrand på Konferens och Event i Skaraborg. Hon fortsätter: - Vi hoppas att vi kommer få till ett blandat utbud och att många kommer att besöka oss och prova på våra aktiviteter.