Charlotte Backman blir Next Skövdes marknadschef

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2016 12:01 CEST

Efter en noggrann rekryteringsprocess kan Next Skövde Destinationsutveckling AB nu presentera sin marknadschef. Hon heter Charlotte Backman och är idag rådgivningschef på Hushållningssällskapet Skaraborg.

- Det ska bli spännande och utmanande att delta i arbetet med att utveckla Next Skövde vidare, säger Charlotte Backman. Jag hoppas kunna bidra till fortsatt utveckling med min vana av att jobba i projektform och med ett stort nätverk.

Tjänsten som marknadschef är helt ny och är en viktig del av den treårsplan som styrelsen antagit för Next Skövdes utveckling.

- Vi har arbetat hårt med att förbättra kommunikationsdelen av vårt uppdrag under 2016, säger bolagets vd Mats Olsson. Nu får en stor pusselbit på plats för att kunna fortsätta den utvecklingen.

Charlotte Backman tillträder som marknadschef den 1 februari 2017.

Mats Olsson 0500 44 66 80

Next Skövde verkar för att göra Skövderegionen välkomnande och attraktiv i samverkan med aktörer inom bolagets affärsområden turism, möten, evenemang och handel. Genom samarbete kring kommunikation, marknadsföring och försäljning ska bolaget skapa utveckling och tillväxt inom besöksnäringen och stärka Skövderegionen i Västsverige som ett attraktivt besöksmål med ett gott värdskap.