Dags för Junikalaset igen!

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2018 08:51 CEST

Junikalaset kommer tillbaka. Foto: Mårten Bergkvist/Next Skövde

Nu är det åter igen dags för Junikalaset. Sju krogar, Next Skövde, Skövde City och Commerce gör gemensam sak och ordnar ett junikalas i dagarna fyra! Nationaldagsfirande, allsång och underhållning tillsammans med ett mattorg är ingredienserna i kalaset.

Junikalaset inleds med nationaldagsfirande den 6 juni. Den 7 juni blir det familjeallsång med Showkanalen och den 8 juni partyallsång med Showkanalen. Lördagen inleds med trollkarlen Oliver och blandad underhållning för hela familjen och kvällen avslutas sedan med kvällsparty med lokala artister.

Hertig Johans torg fylls av doften av nylagad mat, allsång, familjeunderhållning och kvällsparty. På torget finns under fredag och lördag sju krögare från stan i samarbete runt en gemensam serveringsyta. Alla besökare äter tillsammans, oavsett vilken restaurang de valt att köpa sin mat ifrån. På onsdagen och torsdagen blir det fika och enklare förtäring.

- För att Skövde ska vara attraktivt och kunna nå målet om Årets Stadskärna 2020 behövs evenemang året runt. Junikalaset är ett bra tillskott till det totala utbudet, säger Micael Worbin, evenemangsansvarig på Next Skövde.

De deltagande krogarna är Den lilla krogen, Compagniet, O’learys, Pinchos, Plateaux, Rådhuset och The Bishop Arms.

- Från krögarnas sida ser vi oerhört positivt på Junikalaset. Vi vill gärna ge tillbaka till våra gäster som är hos oss under året och det är en viktig del i att utveckla Skövde som sommarstad och erbjuda möjlighet att på ett lättsamt sätt ta del av Skövde stora matutbud, säger Zimon Brohede på Bishops Arms, en av de deltagande krögarna.