Fler artister bokade för Matfestivalen

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2017 16:40 CEST

Rongedal gör show på Matfestivalen ihop med Showkanalen och Johanna Beijbom. Foto: Karin Törnblom.

Nu är ytterligare artister bokade för Matfestivalen i Skövde! Fredagen den 25 augusti gästas festivalen av Rongedal som kommer att göra en show ihop med Showkanalen och Johanna Beijbom. Senare på kvällen kommer Kristian Anttila att stå på scenen. Han är bl.a. aktuell med låten Oceaner, som är med i Volvos reklamkampanj 2017. Ett litet galet inslag på fredagskvällen blir Pökerz som kommer med sin hyllningsshow till Ronny och Ragge. Fredagen avslutas med en trip tillbaka till 80-talet med bandet Remind.

Under lördagen kommer barnens bästa vän, Bamse, på besök med sin sång & dansföreställning. Efter showen kommer barnen ha möjlighet att träffa Bamse och hans vänner.

Besökarna kommer under helgen också att kunna se och höra mycket Skaraborgsbaserad musik: Party- och showbandet Janes Bomb från Falköping, Skövdebaserade duon Season Of Fall, rock på svenska med Skövdebandet Monsun och Skövdekillen Isak Hallén som är aktuell med sin medverkan på Albin Johnsén nya singel "Tack för idag".

Sedan tidigare är Lisa Miskovsky och Rydell & Quick klara för lördagen.

Mats Olsson, VD på arrangören Next Skövde säger: - Vi är nöjda med den stora blandningen av artister och hoppas att alla besökare ska kunna hitta något som passar dem i scenprogrammet.