Framgångsrikt deltagande för Sweden Game Arena på spelmässan Gamescom i Köln

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2019 17:14 CEST

Möten pågår i Sweden Game Arenas monter på Gamescom i Köln. Foto: Sebastian Bularca/Sweden Game Arena

Gamescom i Köln är med sina 370 000 besökare världens största mötesplats för underhållning. I år ägde mässan rum 20-24 augusti och Sweden Game Arena var på plats för femte gången med en större monter än någonsin. Över 50 spelutvecklare från hela Sverige hängde med Sweden Game Arena till Gamescom och använde montern som högkvarter och mötesyta.

Sweden Game Arena var en utav ett fåtal svenska utställare på plats. De fick därmed ta rollen att i stort representera Sverige bland de över 1000 utställarna från 50 länder. I Skövdemontern deltog ca 20 spelbolag med över 50 spelutvecklare från hela Sverige.

- Sweden Game Arena-montern stack verkligen ut med sin snygga trä-design bland alla vita väggar. Den var en självklar samlingsplats för svenska utvecklare och många andra. Sweden Game Arena är en viktig aktör för den svenska spelbranschen på den internationella arenan, säger Per Strömbäck, talesperson för Dataspelsbranschen.

Under dagarna genomfördes över 40 press tours i montern. Mer än 300 personer deltog på den dagliga mingel med svenskt tema och bjöds på knäckebröd, präst- och Västerbottensost samt sill.

- Intresset för Sweden Game Arena, dess partner och deltagande studior fortsätter bara att växa, både från svenskt och internationellt håll. Det är en bra kvittens på det vi bidrar med, säger Magnus Ling, projektledare för Sweden Game Arena.