Friluftspersonligheten Simon Jaktlund bygger unik camp på Sweden Outdoor Festival

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2017 10:13 CEST

Trädtält som kommer placeras på Billingen under Sweden Outdoor Festival.

Friluftspersonligheten Simon Jaktlund kommer till Sweden Outdoor Festival. Under festivalen kan besökarna träffa Simon i friluftshänget och snacka friluftsliv. I hänget kommer det att finnas tentipitält, kok-kaffe, drömträd med tält, slackline och longboard. På kvällen den 16 september kan 10 personer övernatta ihop med Simon i den exklusiva friluftscampen vid Ryds grottor. På plats kommer tentipitältet & fem trädtält att finnas och där blir det kvällsmat, friluftssnack och frukost i soluppgången.

– Det ska bli svinroligt att komma tillbaka dit där naturintresset byggdes upp och både minnas och skapa nya upplevelser, säger Simon Jaktlund och fortsätter: - Det är coolt att Sweden Outdoor Festival äger rum just på Billingen och inte vid Riksgränsen eller någon annan plats norrut. Billingen har verkligen en jättepotential när det gäller friluftsliv light.

Simon är en friluftsmänniska och kitesurfare som satsar helhjärtat på det han gör. 2001 lämnade han innebandylivet i Skövde och bytte klättring i Ryds grottor till bosättning på en fjällstation i Jämtland där han bodde i åtta år. Efter det har han startat företaget Surfbukten i Östersund och blivit utsedd till årets platsmarknadsförare. Under sommaren har Skaraborgarna kunnat höra honom som sommarpratare på Radio Skaraborg.

- Vi är glada över att Simon ”kommer hem” och blir en del av Sweden Outdoor Festival. Vi hoppas verkligen att festivalbesökarna vill komma och hänga med honom och bli inspirerade till friluftsliv och campen vid Ryds grottor kommer att bli något utöver det vanliga, säger projektledare Lotta Stigsdotter från Billingen Fritidsområde Ek. för.