Idol sökes i Skövde!

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 14:02 CET

Sveriges nästa idol kan finnas i Skövde. Succéprogrammet i TV4 inleder sin tolfte säsong med auditions i vår och för första gången kommer Skövde att stå på programmet under turnén där sökandet efter årets idol inleds.

Den 2 april hålls audition på Kulturhuset i Skövde och tusentals ungdomar från hela Västsverige får sin chans att ta det första klivet på en musikkarriär.

– Det är fantastiskt roligt, säger Katarina Ström, affärsområdeschef för möten på Next Skövde. Det är jättebra för Skövde med sitt starka musikliv och för hela Skaraborg och jag är väldigt stolt just nu. Next Skövdes affärsplan för de närmaste tre åren säger att vi ska ha något mer stort musikarrangemang och då är det extra roligt att kunna presentera det redan nu.

I fjol hade Idol nästan en miljon tittare under auditionavsnitten. Förutom att leta talanger kommer programmet och den helt nya juryn att besöka Skövde i fyra dagar för att presentera staden för tittarna.

– För oss passar det väldigt bra tillsammans med kampanjen Din framtid finns i Skövde, säger Mats Olsson, vd för Next Skövde. Programmet har precis den målgrupp som vi vill ska få upp ögonen för Skövde om för alla möjligheter som finns här för att skaffa en utbildning, ett arbete och ett liv i staden.

Idol 2016 börjar sändas i augusti. Ansökningar kan redan nu skickas till http://www.tv4.se/idol/sök-till-idol

För mer information, kontakta:
Katarina Ström, Next Skövde

Next Skövde verkar för att göra Skövderegionen välkomnande och attraktiv i samverkan med aktörer inom bolagets affärsområden turism, möten, evenemang och handel. Genom samarbete kring kommunikation, marknadsföring och försäljning ska bolaget skapa utveckling och tillväxt inom besöksnäringen och stärka Skövderegionen i Västsverige som ett attraktivt besöksmål med ett gott värdskap.