INBJUDAN PRESSTRÄFF – NU planeras Skövdekalas

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 09:37 CEST

Stad med en slalombacke ett stenkast från centrum, elitidrott runt hörnet, det häftigaste upplevelsebadet och mycket mer. Någonting Skövdes nyanlända soldater och studenter kanske inte har koll på? Den 28 augusti välkomnas de med ett kalas som på ett underhållande sätt ska berätta om allt vad staden har att erbjuda.

Det återkommande välkomnandet av studenter och soldater går under namnet Nukalaset och är ett kalasinramat arrangemang. Det görs i ett samarbete som inleddes förra året mellan Next Skövde Destinationsutveckling AB, Skövde kommun, Försvarsmakten och Högskolan i Skövde.

Det festliga välkomnandet hålls i Arena Skövde. Programmet är späckat med underhållning, musik och en mässa med temat boende och fritid. Nukalaset inleds med en gemensam kortege från Högskolan och Garnisonen genom hela centrum fram till Arenan och allmänheten välkomnas ut att ta del av den pampiga paraden och hjälpa till med att få de nya Skövdeborna att trivas.

Inbjudan pressträff

På onsdag den 22 augusti klockan 10.00 vid Livets Brunn på Hertig Johans torg ges press/media möjlighet att träffa representanter från organisationerna som ger en bild av kalasets innehåll. Där träffas Joakim Elovsson (Försvarsmakten), Per Ekberg (Next Skövde Destinationsutveckling AB), Lisa Lindgren (Skövde kommun) och Annica Snäll (Högskolan i Skövde).

Next Skövde verkar för att Skövderegionen är välkomnande och attraktiv.