Julrock i Skövde

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2015 16:57 CET

Den 17 december spelar Skövde för Musikhjälpen 2015! För andra året i rad fylls Hertig Johans torg i centrala Skövde av rockiga toner, sköna artister och värme i julstressen.

Välgörenhetskonserten har ingen prislapp, du väljer själv hur mycket pengar du vill vara med och skänka. I år går pengarna oavkortat till Musikhjälpen 2015. Tillsammans med de lokala banden och konferencieren Mikael De Bruin, känd från Ammotrack, behöver vi din hjälp att hjälpa!

På scenen ser ni:

Isak Hallén (Pop/soul), Creedence Tribute (Klassisk rock), Kaross (Stoner Rock) och SoundAct (Melodic Metal)

Konferencier: Mikael De Bruin

Tid: 17-19

Datum: 17 december

Arrangör: Next Skövde

Sponsorer:

Skövde Cityförening

SkaraTält

Soundstar

Idé-reklam

Evenemanget genomförs helt ideellt. Såväl artister som övrig personal, samt ljud-, ljus- och scen-firmor ställer upp och genomför arrangemanget helt gratis under parollen ”Generösa Skövde”.

#generösaskövde #upplevskövde #mh15 #spelarförmh15

Läs mer på Upplev SkövdeMusikhjälpen

Next Skövde verkar för att göra Skövderegionen välkomnande och attraktiv i samverkan med aktörer inom bolagets affärsområden turism, möten, evenemang och handel. Genom samarbete kring kommunikation, marknadsföring och försäljning ska bolaget skapa utveckling och tillväxt inom besöksnäringen och stärka Skövderegionen i Västsverige som ett attraktivt besöksmål med ett gott värdskap.