Låt oss presentera vår nya affärsområdeschef för möten

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2015 16:05 CEST

Vi på Next Skövde är glada och stolta över att idag kunna presentera vår nya medarbetare Katarina Ström. Hon blir vår nya affärsområdeschef för möten och kommer att tillträda sin tjänst i mitten på augusti.

-Det känns riktigt bra och jag är övertygad om att Katarina kommer att kunna bidra till vår verksamhet och Skövdes utveckling på ett utmärkt sätt. Skövde har en god potential att växa som mötesstad, vi har ett gynnsamt geografiskt läge och bra hotellanläggningar, säger Mats Olsson VD på Next Skövde.

Katarina Ström är 43 år och arbetar idag som Senior Project Manager på eventbyrån Initiativ i Stockholm. Där har hennes arbete handlat mycket om att sälja in och därefter ansvara för kundernas möten och event, från början till slut. Katarina har nyligen flyttat med sin familj till Hjo. Tillsammans har de beslutat sig för att det är här i Skaraborg de vill leva och verka. Tidigare har Katarina även arbetat under en längre tid på SNS (Studieförbundet Näringsliv och Samhälle) med ansvar för deras stora årliga möten och konferenser.

-Det är otroligt spännande, jag ser fram emot att lära känna staden och dess invånare. Det handlar om att träffa och knyta kontakter, skaffa mig en egen bild och känsla för vilken förväntan som finns på uppdraget, säger en glad Katarina.

Next Skövde verkar för att göra Skövderegionen välkomnande och attraktiv i samverkan med aktörer inom bolagets affärsområden turism, möten, evenemang och handel. Genom samarbete kring kommunikation, marknadsföring och försäljning ska bolaget skapa utveckling och tillväxt inom besöksnäringen och stärka Skövderegionen i Västsverige som ett attraktivt besöksmål med ett gott värdskap.