Lyckade dagar för Junikalaset i Skövde

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 17:29 CEST

Junikalaset arrangerades i Skövde 6-8 juni 2019. Foto: Lars Toll/Next Skövde

Junikalaset i Skövde arrangerades för fjärde gången den 6-8 juni. Det blev lyckade dagar med glada besökare och nöjda krögare i det gemensamma restaurangtältet. Under Junikalasets öppettider har 11 000 besök räknats in på besöksräknarna till Skövde centrum. Det är ungefär dubbelt så många besökare som en vanlig helg.

- Nu genomför vi Junikalaset för fjärde gången och från restaurangernas sida är vi väldigt nöjda med att kunna erbjuda Skövdeborna ett matutbud i vårt gemensamma tält, säger Zimon Brohede, en av de deltagande restaurangerna. De deltagande krogarna var Den lilla krogen, O’learys, Rådhuset , Bogrens och The Bishop Arms.

Junikalaset inleddes med traditionsenligt nationaldagsfirande den 6 juni. Den 7-8 juni följde läckra måltider till skön underhållning av Grebbans i kyrkparken. Lördagen bjöd också på det nya hinderloppet Skövde City Run.

- Junikalaset har återigen blivit en riktig försommarfest och gett en härlig start på evenemangssommaren, säger Micael Worbin, evenemangsansvarig på Next Skövde.