Matkoma kommer till Matfestivalen i Skövde

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2019 09:30 CEST

Matkoma kommer till Matfestivalen i Skövde 2019. Bild: Matkoma

Matkoma är en omåttligt populär Youtube-duo som består av Anton Lundell och Adam Åstrand. De har över 250 000 följare på sin Youtube-kanal. Nu kommer de till Matfestivalen i Skövde.

Anton Lundell och Adam Åstrand bildade Matkoma för ca 3 år sedan. De gör videoklipp som ofta går ut på att de ska äta så stor mängd mat som möjligt. När de nu kommer till Matfestivalen i Skövde under fredagen kommer de att gå runt bland restaurangerna och testa så många olika menyer som möjligt. De kommer också möta sina fans på Hertig Johans Torg vid 17-tiden på fredagen, direkt efter invigningen av torget.

- Vi tycker det ska bli riktigt kul att komma till Skövde och provsmaka Matfestivalen. Vi kommer ju från Herrljunga och tycker därför att det är extra roligt att göra nedslag i vårt närområde, säger Anton och Adam.

Sedan starten har Matkoma haft 60 miljoner visningar på Youtube och bara den senaste månaden har deras klipp visats över 2 miljoner gånger. Hela idén med deras klipp är att på ett humoristiskt sätt testa hur mycket man faktiskt kan äta av olika livsmedel i olika situationer.

- Vi är jätteglada över att Matkoma besöker Matfestivalen i Skövde nu vid vårt 30-årsjubileum. Det ska bli spännande att följa hur de upplever sitt besök, säger Micael Worbin, evenemangsansvarig på Next Skövde.