Matkreatör till Sweden Outdoor Festival

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2017 23:30 CEST

Lisa Lemke. Fotograf: Magnus Carlsson.

Den TV-kända matkreatören Lisa Lemke blir konferencier under Sweden Outdoor Festival. Hon kommer att guida besökarna genom SM i matlagning utomhus.

Lisa Lemke är frilansande matkreatör, matstylist och TV-kock. Med glimten i ögat lagar, pratar, skriver och stylar hon mat för tidningar, böcker, radio, tv och reklam. Den gamla prästgården på landet strax utanför Falkenberg är basen för hennes matskapande. Att laga mat i säsong — helst på närproducerade råvaror — är en stark drivkraft, och tillsammans med inspiration från hennes många resor världen över skapar hon recept utifrån en enkel matfilosofi; matlagningen ska vara enkel, rolig och locka till gemenskap vid matbordet.

- Att laga god mat ska vara lätt och prestigelöst och det blir det gärna utomhus, säger Lisa Lemke. Jag ser verkligen fram emot att vara en del av SM i utomhusmatlagning.

Arrangören Next Skövde är mycket nöjda över att kunna välkomna Lisa Lemke som konferencier. Lisa Lemke är en inspirerande matpersonlighet som kommer att skapa en god möjlighet för besökaren på Sweden Outdoor Festival att ta del av alla mataktiviteter, säger projektledare Charlotte Backman, Next Skövde.