Molly Sandén, Patrik Isaksson, Tommy Nilsson, Tone Norum, Anne-Lie Rydé gästar årets Matfestival

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2015 10:00 CEST

Sommar, glädje, folkmyller och god lokalproducerad mat. Vi närmar oss slutet av augusti och med det Matfestivalstider. Snart fylls både Kyrkpark och torg av matglädje och hela Skövde förvandlas till en riktig folkfest. Staden bubblar och sjuder av ett myller med glada människor som alla tagit sig in till centrum för att besöka Skövdes årliga mattradition.

Genom åren har många artister besökt Matfestivalen, både kända som okända. Från scenen har det flödat vackra toner av både pop, rock och allt däremellan. Festivalen har bubblat av energi, musik, glädje och i år görs självklart inga undantag, ni kan bland annat se och höra;

Molly Sandén fredag 28/8 kl 19.30
Molly är en av de mest populära artisterna i Skandinavien just nu och har sedan barnsben blivit uppmärksammad för sin fantastiska röst! Molly har medverkat i flera olika tv-program så som Melodifestivalen och Allsång på Skansen. Sedan 2013 är hon dessutom ambassadör för antimobbningsstiftelsen Friends.

Patrik Isaksson fredag 28/8 kl 21.00
En av Sveriges mest välkända artister med flera hits på Svensktoppen. Just nu aktuell med ny platta och en sommarturné tillsammans med Tommy Nilsson och Uno Svenningsson.

80-talsfest med Tommy Nilsson, Tone Norum & Anne-Lie Rydé lördag 29/8 kl 19.00
80-talsfest med tre av Sveriges mest älskade artister. När dessa tre välkända ansikten står på scenen blir det fest, nostalgi och sommarfeelings.

Next Skövde verkar för att göra Skövderegionen välkomnande och attraktiv i samverkan med aktörer inom bolagets affärsområden turism, möten, evenemang och handel. Genom samarbete kring kommunikation, marknadsföring och försäljning ska bolaget skapa utveckling och tillväxt inom besöksnäringen och stärka Skövderegionen i Västsverige som ett attraktivt besöksmål med ett gott värdskap.