PRESSINBJUDAN: Historiskt samarbete skapar Skaraborgsmagasinet

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2016 13:49 CEST

Nu trycks den allra första upplagan av Skaraborgsmagasinet – Upplev Skaraborg. För första gången någonsin har samtliga 15 turistorganisationer i Skaraborg gått samman för att tillsammans med företag i området marknadsföra det breda utbud som finns mellan Vänern och Vättern.

- Det är fantastiskt roligt att alla turistorganisationer tackat ja till ett sådant här samarbete. Syftet med magasinet är att få besökarna att upptäcka hur mycket vi har att erbjuda i området och få dem att resa runt i hela Skaraborg och stanna lite längre, säger Jessica Bergstrand på Next Skövde, projektledare för Skaraborgsmagasinet.

Skaraborg har så mycket att erbjuda. På ett inspirerande sätt lyfter magasinet att Skaraborg är en bygd som är väl värd att visa upp oavsett om det gäller historia, kultur, natur eller unika smakupplevelser. Det uppmuntrar besökarna att upptäcka allt från de trolska skogarna kring Tiveden och Hökensås till långa svalkande kuststräckor vid landets två största insjöar. Magasinet visar vägen till imponerande historiska byggnadsprojekt som Göta Kanal och Karlsborgs Fästning. Det låter besökarna förundras av historiska lämningar som bjuder på spännande gåtor så som gamla kyrkor, vackra slott och gånggrifter. Med Skaraborgsmagasinet i handen ska besökaren hitta sitt alldeles egna smultronställe i Skaraborg.

Pressträff
Tisdag 31 maj klockan 10.00 på Skövde turistbyrå.

Välkomna!

Next Skövde verkar för att göra Skövderegionen välkomnande och attraktiv i samverkan med aktörer inom bolagets affärsområden turism, möten, evenemang och handel. Genom samarbete kring kommunikation, marknadsföring och försäljning ska bolaget skapa utveckling och tillväxt inom besöksnäringen och stärka Skövderegionen i Västsverige som ett attraktivt besöksmål med ett gott värdskap.