PRESSINBJUDAN: I morgon startar Försvarskonferens 2014 i Skövde

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2014 11:50 CEST

På tisdag startar Försvarskonferens 2014 i Skövde

I en tid när säkerhetspolitiken står högt på agendan och försvarspolitiken är inne i ett kritiskt skede möts försvarsministern, försvarsberedningen, förbandschefer och kommunpolitiker från olika delar av Sverige, i Skövde.

Försvarsminister Karin Enström (M) inleder konferensen. Därefter möts försvarsberedningens ordförande Cecilia Widegren (M) och försvarsutskottets ordförande Peter Hultqvist (S) som tillsammans med beredningsledamöterna Allan Widman (M) och Staffan Danielsson (C) debatterar läget i slutfasen av försvarsberedningens arbete inför det försvarsbeslut som riksdagen ska fatta 2015.

"Att konferensen nu genomförs för andra året i rad med 150 nyckelaktörer från hela Sverige visar på att Skövde är en bra mötesstad med ett bra samarbetsklimat", säger Mats Olsson Vd Next Skövde.

Konferensen äger rum i Skövde 1-2 april.

Press är välkommen att ackreditera sig för konferensen och välkomnas med en anmälan till info@forsvarskonferensen.se.

För dig som inte kan närvara webbsänds hela konferensen via www.forsvarkonferensen.se där du också kan läsa mer om konferensen, programmet och Försvarsmaktsråd Skaraborg som är arrangör.

Du kan självklart följa konferensen på Twitter via #fmkonf14 samt #svfm.

För frågor vänligen kontakta:

Anneli Sjögren, informationschef Skaraborgs regemente, tfn 0706-765429

Next Skövde verkar för att Skövderegionen är välkomnande och attraktiv.