Pressinbjudan - Tre år har gått - Falköping, Skara och Skövde sammanfattar sin gemensamma satsning på att utveckla Visit Hornborgasjön och årets satsning av Tranfestivalen!

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2018 14:23 CEST

Foto: Jesper Anhede

Visit Hornborgasjön och årets satsning av Tranfestivalen!

När? 3 april kl. 11.00

Var? InformationscentralenTrandansen

Hur? Träffa kommunstyrelsens ordförande i de tre kommunerna: Fredrik Nordström, Skara (S) Katarina Jonsson, Skövde (M) och Dan Gabrielsson Falköping (S) som berättar om resultatet av gemensamma satsningar på att skapa ett av Sveriges mest spännande och utvecklade besöksområde året runt. På pressträffen informerar och sammanfattas vad som har hänt, vad man har gjort och vad man kan se för resultat, framgångsfaktorer och utmaningar med den gemenamma satsningen de tre senaste åren på Hornborgasjön.

Träffa också representanter för Tranfestivalen som äger rum den 7 – 15 april - Studiefrämjandet, fågelklubbar, Skara, Skövde och Falköping kommuner, och Länsstyrelsen som presenterar årets många nya spännande programpunkter och utställare.

Anmäl dig till Maria Comstedt. Affärsutvecklare, Visit Hornborgasjön, tel. 0706209928, maria.comstedt@falkoping.se