Skövde visas upp för hela landet!

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 11:00 CET

I dag, måndag, rullar kampanjen ”Din framtid finns i Skövde” igång för andra året i rad. Skövde kommun och privata företag satsar totalt 1,7 miljoner kronor på att visa upp stadens möjligheter för hela landet. Nytt för i år är att vi även syns på tågen som passerar Skövde.

-Det är ett tecken på styrka att stadens näringsliv går samman på det här viset, säger kommundirektör Tomas Fellbrandt.

Målgruppen för kampanjen är alla som söker efter ett nytt arbete eller en ny utbildning och har modet att testa en ny stad. På det här sättet stärker vi Skövdes varumärke och skapar nationell kännedom om vilka företag och möjligheter som finns här. Förra årets kampanj gjorde att Skövde och företagen exponerades över tio miljoner gånger och gav dessutom mycket uppmärksamhet i media.

Sju företag står bakom kampanjen: Länsförsäkringar Skaraborg, Volvo Group Trucks, Lorentzon Fastigheter, Rapp Fastigheter, Cejn, InExchange och Skövdebostäder. Dessutom deltar Högskolan i Skövde, Försvaret, Skaraborgs Sjukhus, Skövde Kommun samt Next Skövde som fungerar som kampanjsamordnare.

-Det är jätteroligt att alla vill vara med i år igen, säger Mats Olsson, vd för Next Skövde. Vi fick väldigt positiv respons förra året och känner att kampanjen ligger väl i tiden med Skövdes stora varumärkesarbete.

Varje deltagande företag bidrar med 100 000 kronor för kampanjen och Skövde kommun med en miljon kronor. Under hela året kommer budskapet ”Din framtid finns i Skövde” att synas på tågens brickbord, tidningen Kupé, i Göteborgs-Posten, i DI Weekend och på Facebook. Navet i kampanjen är hemsidan skovde.se.

För mer information kontakta:
Mats Olsson, vd Next Skövde

Next Skövde verkar för att göra Skövderegionen välkomnande och attraktiv i samverkan med aktörer inom bolagets affärsområden turism, möten, evenemang och handel. Genom samarbete kring kommunikation, marknadsföring och försäljning ska bolaget skapa utveckling och tillväxt inom besöksnäringen och stärka Skövderegionen i Västsverige som ett attraktivt besöksmål med ett gott värdskap.