Antalet resenärer på linjen Sundsvall - Göteborg ökar

Nyhet   •   Jan 11, 2017 11:49 CET

Nextjet har trafikerat sträckan Sundsvall – Göteborg sedan 2014. Marknaden har tagit emot direktlinjen väldigt väl och under två och ett halvt år har produkten finslipats vad gäller tider och turer efter feedback från resenärer.

Effekterna av detta syns nu tydligt då statistiken för årets sista kvartal visar en tillväxt på över 6 %.

- Det är väldigt glädjande att se att antalet resenärer ökar och att fler ser fördelarna med att flyga direkt mellan Sundsvall och Göteborg. I takt med att fler väljer direktflyg hoppas vi kunna utveckla produkten ytterligare och vår förhoppning är att fortsätta växa inom affärsresandet likväl som leisure-resandet under 2017 säger Henning Lindberg, försäljnings- & marknadschef på Nextjet.

- För regionen är en direkt förbindelse med Göteborg viktig framförallt för företagarna som i många fall slipper övernattningar och kan få maximalt ut av sin arbetsdag. Nu har även det privata resandet tagit fart har vi märkt, sedan Nextjet utmanat många av sina konkurrenter med sin prisstrategi, säger Frank Olofsson, VD Sundsvall Timrå Airport.