Direkttrafik till Visby under Almedalsveckan från Jönköping, Karlstad och Västerås

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2016 13:45 CET

Efter förra årets succé återkommer direkttrafiken från Jönköping och Karlstad till Visby under Almedalsveckan. Nytt för i år är att även Västerås får en direkttrafik till Visby.

Efterfrågan på resor till Visby under Almedalsveckan är enorm. För varje år ökar antalet besökare och att ta sig till och från Visby under veckan är svårt då tillgången på resor inte fullt ut motsvarar efterfrågan. 2015 startade Nextjet därför för första gången en direkttrafik till Visby under Almedalsveckan från Karlstad och Jönköping. Trafiken blev en succé och linjerna blev snabbt väldigt populära.

Mot bakgrund av detta återkommer linjerna i år och den stora nyheten är att även Västerås får en direktförbindelse till Visby. Tidtabellerna är anpassade för utresa i början av veckan och för hemresor i slutet av veckan. Utöver direkttrafiken finns ett stort antal flighter till Visby via Arlanda för Jönköping och Karlstad.

-Vi vet att Almedalsveckan är populär och att många har svårt att ta sig till Visby under dessa dagar. Efter det positiva gensvaret 2015 har vi bestämt oss för att flyga även i år. Att dessutom erbjuda produkten för Västerås känns extra kul. Jag minns hur populär linjen var 2012 då jag var med och satte upp den första gången, då med ett annat bolag säger Henning Lindberg, försäljnings- & marknadschef, Nextjet.

Läs fullständiga pressmeddelandet i pdf-version för att ta del av tidtabeller!

Nextjet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes-och utrikesdestinationer. Stockholm Arlanda är vårt viktigaste nav och där är Nextjet det tredje största flygbolaget räknat i antal flighter per dag. 250 medarbetare betjänar 17 destinationer med 16 flygplan. Våra samarbetsavtal med SAS, KLM, Air France, Wideroe och Finnair möjliggör vidareresor från Stockholm till destinationer i, och utanför, Europa.