Direkttrafik till Visby under Almedalsveckan från Jönköping, Karlstad och Västerås

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2017 16:17 CET

Almedalen i Visby

Efterfrågan på resor till Visby under Almedalsveckan är enorm. Antalet besökare har stadigt ökat de senaste åren och att ta sig till och från Visby under veckan är svårt då tillgången på resor inte fullt ut motsvarar efterfrågan. Under 2015 och 2016 startade Nextjet därför direkttrafik till Visby under Almedalsveckan från Karlstad, Jönköping och Västerås. Trafiken blev en succé och linjerna blev snabbt väldigt populära.

Mot bakgrund av detta återkommer linjerna i år i stort sett med samma utformning som tidigare. Tidtabellerna är anpassade för utresa i början av veckan och för hemresor i slutet av veckan. Utöver direkttrafiken finns ett stort antal flighter till Visby via Arlanda för Jönköping och Karlstad.

-Vi vet att Almedalsveckan är oerhört populär och att många har svårt att ta sig till Visby under dessa dagar. Efter det positiva gensvaret 2015 och 2016 var beslutet att flyga även i år enkelt säger Henning Lindberg, marknadschef, Nextjet.

Nextjet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-uppdrag och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes- och utrikesdestinationer. Stockholm Arlanda är bolagets viktigaste nav och där är Nextjet det tredje största flygbolaget räknat i antal fligh­ter per dag. Vi flyger året runt till många populära sommar- och fjällresmål och förbinder några av Skandinaviens viktigaste industristäder med varandra. Våra samarbetsavtal med SAS, Finnair, Widerøe, KLM, Air France och Qatar möjliggör vidareresor från både Stockholm, Göteborg och Helsingfors till destinationer i, och utanför, Europa.

För tidtabell, se bifogad PDF.j