LEAP börjar flyga Jönköping – Arlanda

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2018 16:27 CEST

Det skandinaviska flygbolaget LEAP kommer att börja trafikera sträckan Jönköping - Arlanda. Premiärturen går den 20 augusti.

Linjen kommer att trafikeras med en Saab 340, med plats för 33 passagerare, och tidtabellen kommer bestå av 20 avgångar i veckan.

LEAP flyger idag sträckorna Mariehamn – Arlanda och Ørlandet – Oslo. Dessutom har bolaget tidigare kommunicerat att man kommer börja flyga Karlstad – Arlanda med start den 3 september.

Biljetter kommer inom kort att vara bokningsbara på www.airleap.se och hos resebyråer. Även tidtabellen kommer inom kort att anslås på hemsidan.

För mer information:

CEO Magnus Ivarsson
Tel. +46 70-3741095
Mail. magnus@airleap.se

Information om Olsengruppen AS

LEAP ägs av Olsengruppen AS, som är en norsk koncern med huvudverksamhet i fiskerinäringen genom sina stora fiskefartyg. Verksamheten har sitt säte i Bekkjarvik i Hordaland, söder om Bergen. I koncernen finns också verksamheter som är kopplade till fiskerinäringen såsom fartygsreparation och produktionsanläggningar för fiskprodukter. Olsengruppen AS har sedan tidigare en flygverksamhet i Norge och koncernen har även ett engagemang inom hotell- och restaurangindustrin.