NextJet avtalar om nytt samarbete med Höga Kusten Flyg

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2012 11:49 CEST

Från och med den 28/10 kommer NextJet vara flygoperatör åt Höga Kusten Flyg på sträckan Jönköping -Arlanda. Det innebär att NextJet Flyger och opererar en SAAB 340 på uppdrag av Höga Kusten Flyg

Sedan den 20 augusti i år trafikerar Höga Kusten Flyg linjen Jönköping – Stockholm Arlanda med 32 avgångar i veckan.

-       Passagerarvolymen har ökat konstant och vi har redan efter så här kort tid en bra bit över hälften av det totala passagerarunderlaget som kunder hos oss, vilket vi är både glada och stolta över, säger Höga Kusten Flygs operative chef Jimmy Nilsson.

Höga Kusten Flygs goda samarbete med SAS, KLM, Finnair och Qatar Airways, som möjliggör genomcheckning av bagage och att få hela resan på en biljett, ger ett mer flexibelt resande.

-       Allt fler resenärer uppmärksammar hur smidigt det är att resa via Arlanda och ut i världen, men vi märker även en tillströmning av passagerare som har möten/ärenden i den livaktiga Stockholmsregionen. Från Arlanda är det enkelt att åka vidare med tåg, bil buss eller taxi. Vi har också ett weekenderbjudande där kunderna kan flyga ut från Jönköping fredag och åter söndag till det facila priset 1250 kronor, fortsätter Nilsson.

-       Vi ser fram mot det här samarbetet! Höga Kusten Flyg är ett väletablerat företag och för oss är det en fjäder i hatten att man väljer oss som samarbetspartner,avslutar Magnus Ivarsson, VD på NextJet.

NextJet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes- och utrikesdestinationer. Arlanda och Kastrup är våra två viktigaste nav.  Vi flyger året runt till Sveriges mest populära sommar- och fjällresmål och förbinder några av Skandinaviens viktigaste industristäder med varandra. Våra samarbetsavtal med norra Europas största flygbolag möjliggör vidareresor från både Stockholm och Köpenhamn till destinationer i och utanför Europa.

NextJet AB | Frösundaviks Allé 15, 169 70 Solna | +46 8 639 85 38 | info@nextjet.se | www.nextjet.se