Nextjet får förnyat förtroende av Kammarkollegiet

Pressmeddelande   •  Jun 16, 2017 14:35 CEST

Nextjet får förnyat förtroende av Kammarkollegiet

Ett nytt avtal avseende inrikes flygresor tecknas inom kort mellan Nextjet och Kammarkollegiet. Det nya avtalet träder i kraft den 1 december 2017 och löper på ett år med en förlängningsoption om 36 månader. Genom avtalet tillhandahåller Nextjet flygresor åt statliga verk och myndigheter.

Avtalet gäller för flygresor på Nextjets samtliga inrikeslinjer vilka är, Stockholm-Arlanda till Arvidsjaur, Gällivare, Kramfors, Hemavan, Vilhelmina, Lycksele, Örnsköldsvik, Jönköping och Karlstad samt Göteborg-Landvetter till Sundsvall och Luleå. Utöver dessa sträckor gäller även avtalet på sträckorna Luleå-Sundsvall samt Kramfors-Gällivare och Arvidsjaur-Gällivare.

– Att vi får fortsatt förtroende är vi naturligtvis glada över. Vi vet att vi utgör en viktig del av den infrastruktur som möjliggör att hela Sverige kan leva och att människor kan bo och verka i hela landet. Genom Arlanda och Landvetter erbjuder vi både resor med Stockholm eller Göteborg som resmål men även resor vidare i vårt egna, eller våra samarbetspartners, linjenät säger Jens Harrysson, försäljningschef Nextjet.

Nextjet har redan idag ett avtal med Kammarkollegiet. Det avtalet löper till 30 november varpå det nya, än mer omfattande avtalet tar vid.

Nextjet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes-och utrikesdestinationer. Stockholm Arlanda är vårt viktigaste nav och där är Nextjet det tredje största flygbolaget räknat i antal flighter per dag. 280 medarbetare betjänar 20 destinationer med 16 flygplan. Våra samarbetsavtal med SAS, airBaltic, KLM, Air France, Wideroe, Finnair och Qatar möjliggör vidareresor från både Stockholm, Helsingfors och Gäteborg till destinationer i, och utanför, Europa.