NextJet fortsätter trafikera efter Air Åland

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2012 10:00 CEST

NextJet fortsätter trafikera efter Air Åland

Redan den 1:a Juli tog NextJet över trafiken efter Air Åland på linjen Mariehamn-Arlanda. NextJet har tidigare varit operatör på uppdrag åt Air Åland samt även stått för viss distribution och försäljning.

- Rent flygpoerativt blir det ingen skillnad mot tidigare, då vi redan flyger sen flera år åt Air Åland. Det nya är att vi nu sköter all distribution själva via nextjet.se och dom globala distributionssystemen, säger Magnus Ivarsson, VD på NextJet.

- Vi kommer fortsatt erbjuda interline och nu även code-share med SAS, fortsätter Magnus.

- Vi ser flera möjligheter att utveckla trafiken från Mariehamn och kommer återkomma med det inom kort.  Vidare sätter vi stort värde i det nätverk som finns kring Air Åland och hoppas på fortsatt förtroende från Ålänningarna som vi kommer göra vårt bästa att erbjuda en stark produkt från Mariehamn, avslutar Magnus.

För frågor kring detta kontakta:

Magnus Ivarsson, VD NextJet, 070 374 10 95
Jan Erik Sundberg, VD Air Åland, 040748 1203

NextJet är ett svenskt flygbolag med fokus på inrikeslinjer i norra Sverige. Utöver linjetrafik bedrivs även en flygcharterverksamhet som sträcker sig över hela Europa. Bolaget omsätter 450 miljoner kronor. 250 medarbetare betjänar 17 destinationer med 16 flygplan, från Köpenhamn i söder till orter som Gällivare och Hemavan i norr. Vi fungerar även som flygoperatör åt Sverigeflygkoncernen samt har ett code share-samarbete med SAS.