NextJet inleder konkurrensen om Gotlandspassagerarna

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 07:00 CEST

NextJet har en längre tid samarbetat med Gotlandsflyg och varit ett av de flygbolag som levererar  flygkapacitet till Gotland.  Från och med nu satsar NextJet på egen representation och distribution på Gotland. Som ett led i detta har NextJet anställt en representant i Visby , Emelie Ahlin. Sedan tidigare har NextJet anställda besättningar baserade och hemmahörande på Gotland. NextJet samarbetar med SAS och erbjuder snabba förbindelser vidare ut i värden via Arlanda.

- Vi blir nu tydliga med vår strategi att vara ett självständigt och konkurrenskraftigt alternativ på Gotland.  Vår produkt är stark och innebär att Gotlänningarna återigen får ett  val när det gäller flygleverantör till fastlandet, säger NextJets Kommersiella chef Brian Liddle.

NextJet erbjuder möjlighet till smidigt resande både till Stockholm och vidare ut i värden. Arlanda är det perfekta alternativet att , via Terminal 3, ta sig till Stockholm City snabbt och smidigt. Access till
Arlanda express är endast 200 m från gate och 20 min i restid vilket gör att man når City snabbt.

- Jag pratar med fler och fler som inser fördelarna med att använda Arlanda och tåget för att slippa den trafik som omger Stockholm under i rusningstrafik, säger Emelie Ahlin, Key Account Maneger för Gotland.

Smidig incheckning är en förutsättning för en bra start på resan. NextJet har därför inlett samarbete med en lokal leverantör på Visby flygplats som har de tekniska förutsättningarna att erbjuda detta.

- Det är viktigt för våra passagerare att kunna vidare checka sitt bagage till slutdestination så man slipper tänka på det på Arlanda, avslutar Brian.

NextJet bjuder in till pressträff  på flygplatsen i Visby  för att presentera , Emelie Ahlin, vår nya
representant, samt berätta mer om våra planer för Gotland.

Medverkande:

Emele, Ahlin  Key Account  Gotland

Brian Liddle:  Kommersiell  Chef

Gunnar Jonasson :Chef för Visby flygplats

För svar på frågor
kontakta :

Brian Liddle  0708 75 40 80

Emelie Ahlin  0708 74 09 14

Välkomna!

NextJet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes- och utrikesdestinationer. Arlanda och Kastrup är våra två viktigaste nav. Vi flyger året runt till Sveriges mest populära sommar- och fjällresmål och förbinder några av Skandinaviens viktigaste industristäder med varandra. Våra samarbetsavtal med SAS möjliggör vidareresor från både Stockholm och Köpenhamn till destinationer i och utanför Europa.

NextJet AB | Frösundaviks
Allé 15, 169 70 Solna | +46 8 639 85 38 | info@nextjet.se | www.nextjet.se