NextJet premiärflyger Bromma-Trondheim den 22 februari

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2010 09:05 CET

En ny flyglinje mellan Bromma och Trondheim invigs måndag den 22 februari av det unga reguljärflygbolaget NextJet. I första hand är siktet inställt på affärsresande.

-         Vi har sett att det finns en efterfrågan bland affärsflygresenärer på en förbindelse mellan Stockholm och Trondheim, och då är Bromma det naturliga valet av stockholmsflygplats säger NextJets VD Magnus Ivarsson.

Flygningen genomförs med en snabb mellanlandning i Östersund. Bolaget tror sig därför även kunna attrahera privatresenärer till såväl Östersund-Åre som Trondheim. Dessutom finns en marknad både för norska weekendresenärer till Åre och för cityresenärer till Stockholm. Destinationen introduceras genom att bolaget förlänger sin linje från Östersund med två avgångar per dag i vardera riktningen och trafikeras med Saab 340 som tar 33 passagerare.

NextJet flyger reguljärt till 19 destinationer, främst i norra Sverige. Företaget grundades 2003. 2008 omsattes 142 miljoner kronor, och 2009 bedöms omsättningen landa på 400 miljoner. Bolaget har 140 medarbetare och 13 turbopropflygplan.

Detta är företagets andra nya linje i februari. Sedan den 8 februari är NextJet operatör åt flygbolaget Flyglinjen, som trafikerar Stockholm-Bromma och Jönköping tre gånger dagligen.

Tid:     22 februari Stockholm-Bromma (flightnr. 2N799) kl. 09.00 – Trondheim kl. 11.05.

Trondheim (flightnr. 2N899) kl. 16.30 – Stockholm-Bromma kl. 18.35.

Press som önskar följa med på premiärturen kontaktar Brian Liddle, Commercial Director NextJet senast dagen före flygningen. Tel. 0708 – 75 40 80.

Kontakt:

Brian Liddle, Commercial Director NextJet: 0708 - 75 40 80 eller brian.liddle@nextjet.se

Magnus Ivarsson VD NextJet: 0703 - 74 10 95 eller magnus.ivarsson@nextjet.se

www.nextjet.se

NextJet är ett svenskt flygbolag med fokus på inrikeslinjer i norra Sverige. Vi ansluter Stockholm med Europas nordligaste pärlor och flyger året runt till några av Sveriges mest populära fjällresmål. Utöver vår linjetrafik bedriver vi även en flygcharterverksamhet som sträcker sig över hela Europa.