NEXTJET SPONSRAR WORLD CUP GELLIVARE 20-21 NOVEMBER OCH FLYGER DIT SVENSKA LÄNGDSKIDLANDSLAGET.

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 09:33 CET

Premiären för Cross Country World Cup hålls för femte året i Gällivare och man har utvecklat hela arrangemanget med en utbyggnad av både banor och stadion. Längdskidor har en genomgående dragningskraft i Gällivare med omnejd och världscuppremiären attraherar såväl de svenska OS-medaljörerna som hela världseliten.

NextJet, som redan är officiell teamsponsor till Svenska Längdskidlandslaget, kommer att flyga den svenska landslagstruppen till världscuppremiären och landar torsdagen den 18 november i Gällivare med landslagsmålade Ski Force One-planet. Med samarbetet med World Cup Gellivare visar vi ytterligare NextJets engagemang för skidsporten till våra passagerare. ”Vi är oerhört stolta att medverka på World Cup Gellivare 2010. Det är ett fantastiskt sportarrangemang som attraherar så många människor både i Gällivare och i hela Sverige. Att dessutom kunna erbjuda direkttransport för landslagsåkarna från Östersund till Gällivare hoppas vi kommer leda till fortsatta framgångar för Sverige”, säger NextJets Marknadschef Brian Liddle.

Under hela helgen 19-21 november kommer NextJet finnas på plats med erbjudanden och tävlingar. Träffa oss på näringslivsmässan på Nordan eller vid entrén till Hellnerstadion.

Ytterligare information:

BRIAN LIDDLE
MARKETING DIRECTOR, NEXTJET
070-75 40 80

NextJet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease samt flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår 18 inrikes- och 2 utrikesdestinationer där majoriteten av trafiken ansluter Stockholm med Sveriges nordligaste städer. Vi flyger året runt till Sveriges mest populära fjällresmål och förbinder några av Skandinaviens viktigaste industristäder med varandra. Våra samarbetsavtal med norra Europas största flygbolag möjliggör vidareresor från både Stockholm och Köpenhamn till destinationer i och utanför Europa.