NextJet Startar trafik från Karlstad och Norrköping till Köpenhamn

Pressmeddelande  •  2012-07-05 09:00 CEST

NextJet ökar kapaciteten succesivt från Värmland, Närke och Östergötland till Köpenhamn. Detta gynnar alla passagerare som idag åker bil norrut för att sedan flyga söderut. Tidigare har NextJet trafikerat sträckan Örebro-Linköping-Köpenhamn. Nu går dessa linjer med direkt trafik på morgon och kväll. Tack vare vårt code-scare samarbete med SAS har detta varit framgångsrikt.

-        Vi ser nu fram mot att erbjuda en Köpenhamnsprodukt även från Norrköping och Karlstad , med code-share, säger NextJets VD Magnus Ivarsson. Första månaden kommer vara en delad linje som startar i Karlstad och går via Norrköping till Köpenhamn med start 10/9.

-        Vi har startat flera linjer och ökat kapacitet på andra så vi behöver ytterligare ett par veckor innan vi har full kapacitet på plats. Direkttrafik även från Karlstad kommer vara på plats fr.o.m 24/9 och därmed full kapacitet från Norrköping avslutar Magnus.

Ur ett marknadsperspektiv ser NextJet Norrköping och Linköping som två flygplatser som servar samma region. Det är därför en styrka för NextJet att vara operatör på båda flygplatserna enligt Sören Roos , Revenue och distributions ansvarig.

-        På detta sätt kan vi optimera tidtabellerna så att regionen som helhet får sex dagliga avgångar att välja mellan istället för tre, säger Sören.

-        På delvis samma sätt gör vi med tidtabellerna för Örebro och Karlstad där vi differentierar kvällsturerna från Köpenhamn för att ge fler alternativ till våra passagerare, avslutar Sören.

Linjerna Karlstad och Norrköping – Köpenhamn kommer vara bokningsbara under innevarande vecka via GDSer , som Amadeus, och något senare via web och e-Commerce

Tidtabeller finns tillgängliga på hemsidan fr.o.m. fredag 6/7

Presskontakt NextJet:                                 Brian Liddle                                   0708-75 40 80

Presskontakt Karlstad:                               Peter Landmark                            0705-94 47 71

Presskontakt Norrköping                           Jörgen Nilsson                              011-15 37 21

NextJet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes- och utrikesdestinationer där majoriteten av trafiken ansluter Stockholm med Sveriges nordligaste städer. Vi flyger året runt till Sveriges mest populära sommar- och fjällresmål och förbinder några av Skandinaviens viktigaste industristäder med varandra. Våra samarbetsavtal med norra Europas största flygbolag möjliggör vidareresor från både Stockholm och Köpenhamn till destinationer i och utanför Europa.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom