NextJet utökar från Östersund

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2009 08:33 CET

Ny flyglinje Östersund - Trondheim

Den 22 februari 2010 startar NextJet linjen Östersund-Trondheim. Linjen kommer att trafikeras med Saab 340, som tar 33 passagerare, med två avgångar om dagen. Tiderna kommer att koordineras med NextJets linje Bromma-Östersund.

- NextJet har funnit att det finns en efterfrågan på en förbindelse mellan Stockholm och Trondheim. Genom att utöka vår närvaro i Östersund och utnyttja vår redan befintliga linje Bromma-Östersund, kan denna nu infrias, säger Magnus Ivarsson, VD, NextJet.

Sedan november har NextJet dessutom ett nytt bokningssystem - SITA - som är fullt ut integrerat med de stora boknings systemen som exempelvis Amadeus, vilket innebär en ökad tillgänglighet hos resebyråerna.

- Vi har under ett års tid arbetat med att införa det nya bokningssystemet vilket kommer att underlätta bokningsproceduren för agenterna. Detta är också en viktig förutsättning som ligger till grund för vår satsning på utökad trafik, understryker Magnus Ivarsson.

- Vi kommer nu även kunna erbjuda en bättre förbindelse mellan Stockholm och Trondheim. Vidare ger vi Norrmännen en bättre access till Åre och Svenska fjällen, avslutar Magnus

NextJet har  uppmärksammats för sin sponsring av det svenska längdlandslaget genom att ställa en specialmålad Saab 340 – Swedish Ski Force One - till Skidförbundets förfogande.

Kontakt: Brian Liddle, NextJet, tel: 0708 75 40 80 eller brian.liddle@nextjet.se

Magnus Ivarsson VD  tel: 0703-74 10 95 eller magnus.ivarsson@nextjet.se

NextJet är ett Svenskt flygbolag. Vi trafikerar 18 destinationer från Köpenhamn i söder till Gällivare i norr.  Våra 13 flygplan används både i vårt reguljära linjenät såväl som  av vår charter avdelning. Charter verksamheten sträcker sig över hela Europa. Sedan hösten 2009 är NextJet huvud sponsor till svenska skidlandslaget i X-country.