NextJet utökar kapaciteten till Arlanda från Halmstad

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2012 09:00 CEST

Från och med den 28/10 kommer NextJet distribuera och sälja all produktion på linjen Halmstad-Arlanda. NextJet och Kullaflyg har kommit överens om att stärka sina respektive produkter till Arlanda och Bromma. Detta innebär att NextJet säljer hela kapaciteten på sina flyg till Arlanda och att Kullaflyg fortsatt flyger till Bromma.

-        För oss är detta ett logiskt steg att ta, då vår styrka ligger på Arlanda som hubb, med fokus på samarbetet med SAS och våra andra Interlinepartners. Arlanda erbjuder dessutom ett smidigt alternativ till Stockholm centrum. Den korta vägen från terminal 3 direkt ner till Arlanda Express ger en snabb transfer, säger Brian Liddle på NextJet.

-        För Kullaflyg och NextJet står alltid passageraren i centrum. Alla som ska resa efter 28/10 behåller sin bokning och kan flyga utan vidare åtgärd.  Vår bedömning är att detta gynnar våra resenärer som får två klara alternativ. Konkurrens är alltid bra , avslutar Brian

NextJet kommer fortsätta trafikera linjen med befintlig kapacitet och tidtabell. Samarbetet med SAS kommer stärkas ytterligare under hösten. Företagskunder kommer bli hänvisade till NextJet och är välkomna att kontakta oss direkt eller via foretag@nextjet.se

NextJet är ett av Sveriges största flygbolag och bedriver reguljärtrafik, chartertrafik, ACMI-lease och flygfrakt. I reguljärtrafiken ingår både inrikes- och utrikesdestinationer. Arlanda och Kastrup är våra två viktigaste nav.  Vi flyger året runt till Sveriges mest populära sommar- och fjällresmål och förbinder några av Skandinaviens viktigaste industristäder med varandra. Våra samarbetsavtal med norra Europas största flygbolag möjliggör vidareresor från både Stockholm och Köpenhamn till destinationer i och utanför Europa.