NextJet utökar kapaciteten till Arlanda från Växjö

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2012 13:00 CEST

Från och med den 28/10 kommer NextJet distribuera och sälja all produktion på linjen Växjö-Arlanda. NextJet och Flysmåland har kommit överens om att stärka sina respektive produkter till Arlanda och Bromma. Detta innebär att NextJet säljer hela kapaciteten på sina flyg till Arlanda och att Flysmåland fortsatt flyger till Bromma.

-        För oss är detta ett logiskt steg att ta, då vår styrka ligger på Arlanda som hubb, med fokus på samarbetet med SAS och våra andra Interlinepartners. Arlanda erbjuder dessutom ett smidigt alternativ till Stockholm centrum. Den korta vägen från terminal 3 direkt ner till Arlanda Express ger en snabb transfer, säger Brian Liddle på NextJet.

-        För Flysmåland och NextJet står alltid passageraren i centrum. Alla som ska resa efter 28/10 behåller sin bokning och kan flyga utan vidare åtgärd.  Vår bedömning är att detta gynnar våra resenärer som får två klara alternativ. Konkurrens är alltid bra, avslutar Brian

NextJet kommer fortsätta trafikera linjen med befintlig kapacitet och tidtabell. Samarbetet med SAS kommer stärkas ytterligare under hösten. Företagskunder kommer bli hänvisade till NextJet och är välkomna att kontakta oss direkt eller via foretag@nextjet.se

NextJet är ett svenskt flygbolag med fokus på inrikeslinjer i norra Sverige. Utöver linjetrafik bedrivs även en flygcharterverksamhet som sträcker sig över hela Europa. Bolaget omsätter 450 miljoner kronor. 250 medarbetare betjänar 17 destinationer med 16 flygplan, från Köpenhamn i söder till orter som Gällivare och Hemavan i norr. Vi fungerar även som flygoperatör åt Sverigeflygkoncernen samt har ett code share-samarbete med SAS.