Nystart för NextJet och SAS i Halmstad

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 07:00 CET

Idag, den 29/10, startar NextJet en egen linje till Arlanda från Halmstad. Detta innebär att NextJet nu säljer hela kapaciteten på sina flyg till Arlanda. I samband med detta kommer vi att bjuda alla avgående passagerare på kaffe, bulle och tårta på Halmstad City Airport. Första avgången går 06.20 och NextJets marknadschef, Brian Liddle, kommer vara på plats hela dagen.

-        För oss är detta ett logiskt steg att ta, då vår styrka ligger på Arlanda som hub. Vårt fokus ligger på samarbetet med SAS och våra andra interlinepartners. Arlanda erbjuder dessutom ett smidigt alternativ till Stockholm City. Den korta vägen från terminal 3 direkt ner till Arlanda Express ger en snabb transfer, säger Brian Liddle på NextJet.

-        Vi ser en styrka i att företaget Avgång Halmstad nu blir vår representant. Avgång Halmstad har stark lokal förankring samt lång och gedigen erfarenhet av att ge god service till resenärer till och från regionen, avslutar Brian

NextJet kommer fortsätta trafikera linjen med befintlig kapacitet och tidtabell. Företagskunder som tidigare använt Kullaflyg till Arlanda har blivit hänvisade till NextJet och är välkomna att kontakta oss direkt eller via foretag@nextjet.se

Kontaktpersoner:

Brian Liddle:    Tel dir: 08 639 8538 ank:251 Mobil: 0708-754080  E-post: brian.liddle@nextjet.se

NextJet är ett svenskt flygbolag med fokus på inrikeslinjer i norra Sverige. Utöver linjetrafik bedrivs även en flygcharterverksamhet som sträcker sig över hela Europa. Bolaget omsätter 450 miljoner kronor. 250 medarbetare betjänar 17 destinationer med 16 flygplan, från Köpenhamn i söder till orter som Gällivare och Hemavan i norr. Vi fungerar även som flygoperatör åt Sverigeflygkoncernen samt har ett code share-samarbete med SAS.