Skidflyget har lyft !

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2009 12:25 CET

Som en extra klapp under granen har vi på flygbolaget NextJet i samarbete med Avisita nu lanserat vår nya reseportal Skidflyget.se Vår Målsättning med Skidflyget är att öppna upp Sveriges skidanläggningar – stora som små – för resten av landet, och att göra det enkelt för våra resenärer att ge sig ut i backarna.

NextJets linjenät sträcker sig över Sveriges alla större skidorter. Därför vet vi hur mycket vårt avlånga land har att erbjuda i form av upplevelser – inte minst snörelaterade sådana. Marknaden för fjällresor är stor i Sverige, men mycket kan göras för att effektivisera den. På Skidflyget finns över femtio skidorter och ännu fler anläggningar representerade. Dessutom finns flera olika transferalternativ: buss, taxi och hyrbil. Här kan du boka flyg, boende och transfer till skidresan, betala med en enkel transaktion och på så sätt göra semestern både smidig och lättplanerad.

Besök www.skidflyget.se och upptäck hur nära fjällen du faktiskt är.

God jul önskar vi på NextJet och Avisita!

För mer information, vänligen kontakta:

Brian Liddle, Commercial Director NextJet, telefon: 0708-75 40 80
Karolina Flink, VD Avisita Travel, telefon: 0709-664 668
Eva Wåhlander, projektledare Avisita Travel, telefon: 0752-40 10 12

NextJet – Sveriges Nya Flygbolag
NextJet är ett Svenskt flygbolag. Vi trafikerar 18 destinationer från Köpenhamn i söder till Gällivare i norr.  Våra 13 flygplan används både i vårt reguljära linjenät såväl som  åt vår charter avdelning. Charter verksamheten sträcker sig över hela Europa. Sedan hösten 2009 är NextJet huvud sponsor till svenska skidlandslaget i X-country.