Nextory lanserar i Danmark

Nextory lanserar i Danmark

Nextory lanseras nu på en ny utländsk marknad. Danmark blir det fjärde landet för boktjänsten, som därmed ger sig in i matchen om att vinna de danska läsarnas hjärtan. Innan årsskiftet kommer Nextory också att gå in på ytterligare två europeiska marknader.

Lanseringen i Danmark innebär att alla danskar nu kan prenumerera på Nextorys olika abonnemang och få tillgång till hundratusentals ljud- och e-böcker på både danska och engelska.

– Vi har fått ett varmt mottagande av alla förlag i Danmark. Redan från start kommer vi ha majoriteten av de danska böcker som finns digitaliserade. Vi vet att många redan är vana vid abonnemang för ljud- och e-böcker och därför finns det stor potential för oss på den danska bokmarknaden, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.

Rikare läsupplevelser
Nextorys vision är att öka läsandet genom att utveckla läsupplevelser som inspirerar fler att lyssna och läsa mer. Det finns unika funktioner i appen som gör det enkelt att öka läsandet. Exempelvis går det att löpande följa sin egen bokstatistik i Läsdagboken och sätta ett läsmål med Bokutmaningen. I Sverige säger hela 8 av 10 användare att de konsumerar fler böcker sedan de skaffade Nextory.

För mer information, vänligen kontakta:
Carolina Laurén, pressansvarig
carolina.lauren@nextory.com, 073-316 34 20

Om Nextory
Nextory är en digital boktjänst med hundratusentals ljud- och e-böcker som grundades2015. Visionen är att öka läsandet genom rikare läsupplevelser. Appen finns tillgänglig i Sverige, Finland, Tyskland och Danmark. Nu är Nextory den andra största boktjänsten på den svenska marknaden. Testa fritt i 14 dagar på www.nextory.se.