Nextory lanserar varumärkesplattform  med ny visuell identitet

Nextory lanserar varumärkesplattform med ny visuell identitet

Boktjänsten Nextory lanserar nu en ny varumärkesplattform som manifesteras med en uppdaterad visuell identitet utifrån det nya konceptet ”Ett rikare liv”. Tjänsten och samtliga kanaler kommer därför gradvis ändra utseende med nya färger och grafiska element. Varumärkesarbetet har gjorts inhouse på Nextory.

– Nextory har växt i en rasande fart sedan starten 2015. Och nu var det helt enkelt dags att förnya varumärket i samma takt. Syftet med förvandlingen är att hela Nextorys identitet ska harmonisera med vårt nya kommunikationskoncept ”Ett rikare liv”, säger Elin Bäckman, marknadschef på Nextory.

Nextorys vision är att öka läsandet. Böcker ger dig nya perspektiv, insikter och kunskaper. Läsning minskar även stress och är grunden för både demokrati och yttrandefrihet. Nextory gör böcker tillgängliga och livet rikare, vilket har lagt grunden till kommunikationskonceptet ”Ett rikare liv”.

– Ett rikare liv är lite mer av allt. Det är roligare, meningsfullare och mer avkopplande. Det avspeglas nu i vår visuella identitet. Nextorys nya huvudfärg står för spänning och passion. När du ser den slår ditt hjärta fortare. Precis som det gör när du läser en riktigt bra bok, säger Daniel Flodman, Head of Design på Nextory.

Ny riktning för tjänsten
Den nya funktionen Läsdagboken lanserades nyligen också som en del av varumärkessatsningen. Funktionen ger användarna möjlighet att följa sina läsvanor via personlig statistik och diagram. Läsdagboken är helt unik i sitt slag och syftet är att uppmuntra till ökat läsande. Tekniken skapar stora möjligheter att skapa smartare och mer utvecklade läsupplevelser.

Arbetsgrupp på Nextory:
Elin Bäckman, Marknadschef
Daniel Flodman, Head of Design
Carolina Laurén, Brand & PR Manager

För mer information, vänligen kontakta:
Carolina Laurén, Brand & PR Manager
carolina.lauren@nextory.se, 073-316 34 20

Om Nextory
Nextory är en digital boktjänst med tiotusentals ljud- och e-böcker som grundades 2015. Vår vision är att öka läsandet och vi är en av de ledande tjänsterna på marknaden. Nextory gör böcker mer tillgängliga för att ge dig ett rikare liv. Testa gratis i 14 dagar på www.nextory.se.