Niam köper business park i Helsingfors

Press Release   •   Sep 05, 2014 13:00 CEST

Niam har förvärvat Derby Business Park, tre kontorsfastigheter om 20,000 kvm i Leppävaara, Espoo strax utanför centrala Helsingfors, från SRV Construction Ltd. Fastigheterna är nybyggda och inhyser flera hyresgäster, däribland Siemens huvudkontor i Finland.

Johan Bergman, VD på Niam säger; “Detta var en möjlighet för oss att förvärva en nybyggd business park med ett attraktivt läge i Helsingfors”.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Bergman, CEO, Niam AB
+46 8 5175 85 95, johan.bergman@niam.se

Terje Björsell, Niam Nordic Core-Plus Fundmanager, Niam AB
+46 8 5175 85 25, terje.bjorsell@niam.se

För mer information om Niam, vänligen kontakta:
Jennifer Andersson, Head of Investor Relations & Business Development, Niam AB
+46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.se

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om ~€2.5 miljarder. Niam erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de Nordiska marknaderna genom sina fonder. Sedan företaget grundades 1998 har Niam, genom egna fonder eller på uppdrag av finansiella partners, investerat i fastigheter till ett totalt värde överstigande €7 miljarder. Niam har 44 anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. För mer information besök gärna www.niam.se.