Niam köper kontors- och hotellfastighet i Stockholm

Press Release   •   Feb 29, 2016 07:00 CET

Niam har förvärvat tomträtten till Neapel 3 i Stockholm av Vasakronan. Fastigheten har en total uthyrbar yta om ca 47 000 kvm där största hyresgästen är Scandic Hotell.

Johan Bergman, VD på Niam säger; ”Vi är glada att kunna förvärva en fastighet med stor potential i ett av Stockholms viktigaste utvecklingsområden. De planer som Stockholms Stad har för området är spännande och vi ser fram emot att vara en del av den kommande utvecklingen av en så central del av Stockholm. Vi planerar att inom kvarteret uppföra 250 miljösmarta bostäder med sjönära läge”.

Förmer information, vänligen kontakta:
Johan Bergman, CEO, Niam AB
+46 8 5175 85 95, johan.bergman@niam.se

För mer information om Niam,vänligen kontakta:
Jennifer Andersson, Head of Investor Relations & Business Development, Niam AB
+ 46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.se

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om €2.9 miljarder. Niam erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de Nordiska marknaderna genom sina fonder. Företaget grundades 1998 och sedan 2000 har Niam, genom egna fonder investerat i fastigheter till ett värde av €6.1 miljarder. Niam har 49 anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. För mer information besök gärna www.niam.se