DinSko i samarbete med We Are Group

DinSko har tagit fram ett nytt kommunikativt koncept i samarbete med We Are Group. Under devisen “Styled By Shoes” kommer Din Sko att kommunicera säsongens olika skotrender.

Syftet med det nya manéret är att ytterligare förstärka DinSkos position som modeaktör.

- Alla vet idag att vi står för mode till bra pris. Vårt nya manér ger oss en ny möjlighet att prata skor och trender över samtliga målgrupper. Manéret ligger helt rätt i den strategiska utvecklingen vi ser för varumärket
DinSko
, säger Christina Holmqvist Affärsområdeschef DinSko.

Kampanjen kommer att produceras för både rörligt media samt print. Den första kampanjen kommer att
handla om ett urval av vårens skotrender och kommer att visas i olika media från och med mars.

-Våra kampanjer kommer även fortsättningsvis att visa vägen för vilket skomode som gäller för säsongen.
DinSko visar vägen för modet. Den första kampanjen som kommer i mars och handlar om pumpsens roll i modet våren 2010. I vår ser vi en färgexplosion i olika färgskalor och detta kommer vi att visa
, säger Christina Holmqvist.

Vidare berättar Christina Holmqvist att DinSko har valt att gå in i TV igen och att det nya manéret känns helt rätt att arbeta med i både rörligt media och print. DinSko har Vizeum som mediebyrå.

DinSko är Sveriges största detaljistkedja inom skor. Ständig utveckling och förnyelse har gjort DinSko till den ledande skomodekedjan. DinSko är också etablerat i Norge och Finland. Totalt finns det närmare 140 DinSko-butiker i dessa tre länder. Kunden som handlar på DinSko är modemedveten och vill ha prisvärda produkter.

Många vill ha en bred skogarderob för att kunna matcha stilen med modet för dagen. Genom egen produktutveckling och egen design kan DinSko känna av trender snabbt och erbjuda sina kunder det senaste skomodet. Stora inköpsvolymer och få mellanhänder gör att produkterna blir mycket prisvärda.
DinSko är en del av det familjeägda skodetaljistföretaget Nilson Group AB. Verksamheten drivs från huvudkontoret i Varberg, beläget 7 mil söder om Göteborg, på den svenska västkusten. Andra välkända varumärken inom skodetaljhandeln som ingår i Nilson Group är: Nilson Shoes, Radical Sports, Skopunkten och Jerns.