Nilson Shoes – Den 21 maj arbetar vi barfota

Den 21 maj kan numera tituleras som ”Barfotadagen”. ONE DAY WITHOUT SHOES – startades av varumärket TOMS för att uppmärksamma alla barn som lever i en vardag utan skor. Personalen i ett antal utvalda Nilson Shoes-butiker kommer därför att arbeta barfota under denna dag, just för att stötta samt sprida budskapet #withoutshoes.

ONE DAY WITHOUT SHOES är en årlig manifestation startad av TOMS och går ut på, precis som det låter, att man ska gå en dag utan skor. Detta för att uppmärksamma att det finns barn som inte har några skor alls. TOMS vill även bidra till en ökad medvetenhet om frågor kring barns hälsa och utbildning. Tusentals människor över hela världen engagerar sig i denna dag samt sprider budskapet på sociala medier med en global hashtag #withoutshoes. TOMS som är känt för att skänka skor för varje sålt par till ett behövande barn – utökar nu sin donation under ONE DAY WITHOUT SHOES och skänker ett par skor för varje publicerad bild på Instagram med #withoutshoes.

Den 21 maj sparkar vi av oss våra skor! Personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker kommer att aktivera sig i välgörenhetskampanjen genom att arbeta barfota under denna dag. På plats finns även en fotomatta där kunder välkomnas att fota sina fötter utan skor – tillsammans hjälper vi varandra att ge mer!

Vi arbetar barfota under ONE DAY WITHOUT SHOES den 21 maj mellan kl. 12-15
Nilson Shoes Mood Gallerian, Stockholm
Nilson Shoes Ronnebygatan, Karlskrona
Nilson Shoes Plattan, Stockholm
Nilson Shoes Avenyn, Göteborg
Nilson Shoes Femmanhuset, Göteborg
Nilson Shoes Sello, Finland
Nilson Shoes Kungsgatan, Umeå
Nilson Shoes Kungsgatan, Stockholm
Nilson Shoes Karl-Johan, Norge
Nilson Shoes Nordstan, Göteborg
Nilson Shoes Feet First, Stockholm
Nilson Shoes Ikea, Sundsvall
Nilson Shoes Sollentunavägen, Sollentuna
Nilson Shoes Tanneforsgatan, Linköping
Nilson Shoes Kupolen, Borlänge

Hitta TOMS ikoniska canvasskor för både dam och herr i Nilson Shoes sortiment här

Om Nilson Shoes

Nilson Shoes är ett koncept för medvetna kunder som söker mode, design och populära varumärken – en heltäckande butik för skoälskare helt enkelt. Nilson Shoes vänder sig till den modeintresserade kunden och har ett brett urval av kända varumärken. Modern design i kombination med kvalitet, som står sig lika bra just nu som imorgon.