Nilson Shoes öppnar nytt butikskoncept i MOOD Stockholm

Nu på fredag, 23 mars, öppnar Nilson Shoes en ny butik i den omtalade MOOD-gallerian.

– Vi är mycket stolta över att öppna i MOOD Stockholm och vi tror att vårt nya koncept kommer att tilltala gallerians kunder. Etableringen innebär att vi har tagit ett kliv framåt och samlat ihop Nilson Shoes, Jerns och Radical Sports i en och samma butik. Alltså mycket mode, mycket klassiskt och mycket sport, säger Tina Pascotto, regionchef Nilson Shoes.

MOOD Stockholm ligger i ett kvarter mitt i Stockholms kärna, tidigare Salénhuset. Vid öppnandet disponerar handelsplatsen över 14 000 kvm, varav 10 500 kvm utgörs av närmare 60 butiker och restauranger.

Ambitionen med MOOD Stockholm är att bidra med något unikt till Stockholm. Istället för att bygga en traditionell galleria har fokus legat på att försöka skapa en handelsplats med konceptet ”shopping beyond shopping”. Tanken har varit att skapa en stad i staden vilken resulterat i att man byggt gator, torg och parker för att på så sätt lyfta in staden i huset. Stor vikt har lagt på att hitta ett personligt, brett och unikt urval som i sin tur bidrar till mångfald.

Nilson Shoes styrka är att ha stor bredd av populära varumärken. Butiken i MOOD Stockholm kommer att ha ett flertal nya varumärken för våren 2012. Bland annat Guess, Lyle & Scott, MEXX, Lauren och Polo.

– Butiken kommer att vara en heltäckande skobutik för skoälskare helt enkelt. Till herrarnas glädje så kommer det även att finnas ett extra brett utbud av riktigt fina skor till dem, säger Tina Pascotto, regionchef NilsonShoes.

Premiärdagen och helgen kommer att firas med attraktiva erbjudanden.

Tina Pascotto, Regionchef Nilson Shoes
Mail: tina.pascotto@nilsongroup.com

Lisa Ander, Informations- & PR-ansvarig NilsonGroup

• mood
  • varumärken
  • jerns
  • radical sports

NilsonGroup med affärsområdena DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports är skobranschens ledande detaljistföretag i Sverige. Skobutikerna finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark och Finland. Koncernens huvudkontor, med gemensam administration för de olika koncepten, ligger i Varberg. Kontor för inköpsverksamhet och produktutveckling i Fjärran Östern finns i Kina och Vietnam.