Karlstads Elnät tar krafttag om webbnärvaron

Pressmeddelande  •  2012-05-15 13:58 CEST

Lanseringen av Karlstads Elnäts nya webbplats gör driftinformation lättillgänglig genom 100 % fokus på kundnytta. Ninetech står för design och utveckling.

”Webben var i stort behov av en uppdatering både till design och till innehåll. Vi är måna om att våra kunder enkelt kan nå den information de söker och vi är mycket nöjda nya webben”, säger Marija Borenius, kommunikations- och kundservicechef på Karlstads Elnät.

Karlstads Elnät (http://www.karlstadselnat.se) går från en fem år gammal webbplats med begränsad funktionalitet till en webbplats som utnyttjar nya tekniska möjligheter såsom en kompetent sökfunktion, möjlighet att göra kampanjer på startsidan och flexibel puffhantering. Plattformen är EPiServer CMS 6 R2 . Man har även utvecklat en specialfunktion som gör att personalen enkelt kan lägga in driftinformation via smartphone. Webbplatsen fungerar självklart utmärkt även när besökare surfar in från sin smartphone.

”Det har varit en utmaning att kombinera information som ofta uppfattas som svårtillgänglig med en tydlig struktur och ett tilltalande yttre. Jag tycker vi har lyckats bra med uppdraget och resultatet är en trevlig och lättnavigerat webbplats med tydlig avsändare!”, säger projektledare på Ninetech Lotta Jansson.

För mer information, kontakta Lotta Jansson. +46 10 - 470 64 65, lotta.jansson@ninetech.se.

Ninetech. Sätt punkt. Välkomna möjligheterna.

Ninetech erbjuder kunskap och lösningar inom digital marknadskommunikation och IT. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 140 miljoner kronor och sysselsätter ca 130 personer med kontor i Karlstad, Stockholm, Malmö, Göteborg och Växjö.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom