Nine Yards fortsätter att växa

Nine Yards i Göteborg utökar personalstyrkan och anställer två nya kreatörer.

Det fortsätter att peka uppåt för Brand Experience-byrån Nine Yards. I takt med att antalet uppdrag ökar har byrån nu utökat bemanningen på Göteborgskontoret med två personer.

Linda Lundin har tidigare arbetat som marknadsförare, 3D-modellerare och designer kommer närmast från kommunikationsbyrån Citat där hon de senaste åren arbetat som senior art director. Linda som är utbildad på Hyper Island, Berghs och Forsbergs kommer på Nine Yards att arbeta som Concept Creative Director.

– Det bästa med mitt jobb är att få arbeta fram, och skapa starka kommunikationskoncept som tillför ett verkligt värde, oavsett bransch, produkt eller tjänst, säger Linda.

Erika Öhlin kommer till Nine Yards från Start Communication där hon arbetade som originalare. Erika är utbildad i reklam och marknadsföring på Lindholmen och har en försvarlig mängd konststudier i Florens bakom sig.

– Jag gillar verkligen bredden och mängden olika uppdrag här på Nine Yards, att ena dagen producera en folder, ta fram projektlogotyper, leta passande typsnitt till att nästa dag vara med på genomförande som kan innebära att hålla koll på artister samt sortera 1000-tals drinkbiljetter, säger Erika.

Nine Yards består i dagsläget av dryga 50-talet anställda, placerade på kontoren i Göteborg, Stockholm och Malmö. Byrån befinner sig i en expansiv fas och mängden uppdrag ökar konstant.

– Vi får förnyat och utökat förtroende av ett flertal av våra nuvarande kunder samtidigt som nya roliga uppdrag och utmaningar trillar in hela tiden, säger Nine Yards vd Janne Björge. Både Linda och Erika har snabbt visat att de är värdefulla tillskott till vårt kreativa team i Göteborg och det känns hur bra som helst att kunna välkomna dem till oss.

• janne björge
  • ​linda lundin
  • concept creative director.
  • hyper island
  • kommunikationsbyrån citat