Nine Yards förvärvar kommunikationsbyrån Crowd i Malmö

Brand Experience-byrån Nine Yards växer i Malmö och väljer därför att utöka bemanningen – närmast genom förvärvet av kommunikationsbyrån Crowd.

– Det var dags att ta steget fullt ut i Malmö, en underbar stad som förtjänar en engagerande kommunikation inifrån och ut, säger Janne Björge vd på Nine Yards. Crowd är en väldigt duktig byrå med starka relationer, en härlig kultur och ett bra nätverk i stan. Vi känner varandra sedan länge, och ambitionen är hög.

– Det har varit en spännande diskussion mellan byråerna, vi delar många tankar och jag ser mängder med möjligheter när vi nu ingår i en betydligt större organisation med helt andra resurser. Jag tror stenhårt på detta och ser fram emot att få fokusera helhjärtat på det jag kan bäst, att skapa värde för våra kunder, säger Erik Andersson, vd på Crowd som nu går in som kundansvarig projektledare på Nine Yards.

Varumärket Crowd läggs på is och namnet byts till Nine Yards. Under augusti flyttar Crowd ihop med Nine Yards Malmökontor i Västra Hamnen i Malmö.

Janne Björge vd Nine Yards               Erik Andersson vd Crowd

+46 734167300                                  +46 739 60 61 42