Superentreprenören Njie växlar upp med Holy Diver.

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2018 09:08 CET

Delar av marknadsteamet och teamet från Holy Diver som nu kommer jobba för att ta varumärket till nya nivåer.

NJIE Foods startades 2008 av superentreprenören och MMA-fightern Assan Njie. Sedan starten har NJIE växt med rekordfart och omsätter nu ca 400 miljoner. Med funktionella livsmedel som Aloe Vera-drycken, Freeno och ProPud har NJIE skaffat sig en stark produktportfölj som man nu vill knyta närmare huvudvarumärket NJIE och har därför, efter en pitch, anlitat Holy Diver.

”NJIE har gjort en fantastisk resa hittills”, säger Charlotte Rosén, Marknadsdirektör på NJIE Foods. ”Sortimentet har växt enormt på relativt kort tid och nu är det hög tid att ta ett tydligare grepp om varumärket. Nu ska vi accelerera, och samtidigt lyfta varumärket och kommunikationen.”

”Holy Diver kändes direkt som en spännande samarbetspartner som utmanade oss med nytänkande idéer kring hur vi ska skapa en differentierande position för både varumärket NJIE och våra produktkoncept. Kombinationen av genomtänkta och kreativa lösningar samt en härlig attityd i arbetsgruppen gjorde att valet till slut hamnade på Holy Diver.”

”NJIE ligger helt rätt i tiden och har redan gjort en fantastisk resa med produkter och sortiment”, säger Andreas Grimelund, VD & strateg på Holy Diver. ”Det känns såklart oerhört hedrande för Holy Diver att NJIE har valt oss som byråpartner när man nu växlar upp.”

Arbetet med NJIEs nya kommunikationsplattform har påbörjats och de första kampanjerna kommer att börja synas under våren.

NJIE samarbetar också med mediebyrån Scream Göteborg.

NJIE Foods AB utvecklar, marknadsför och säljer ett brett sortiment nyttiga drycker och livsmedel, med bl.a. försäljningssuccén NJIE ProPud (proteinpuddingar och proteinmilkshakes) i portföljen. Företaget startades 2008 av Assan Njie, en av Europas då högst rankade personer inom Mixed Martial Arts. Rörelsen, som började med försäljning av Aloe Vera vatten i liten skala, har snabbt vuxit till att bli ett etablerat företag med 51 engagerade anställda, en omsättning på 244 miljoner SEK (resultat år 2016) och distribution i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Island och Estland. Framgångsfaktorn kommer från kombinationen av smartare, nyttigare produkter med goda smaker som ligger i tiden – Allt för att du som konsument ska slippa kompromissa mellan nyttigt och gott.

Kommentarer (0)