Åsa Linderborg till skandinavisk konferens Barn som anhöriga

Den 26-28 maj nästa år arrangerar Nka tillsammans med flera parter från Sverige, Norge och Danmark en skandinavisk konferens i Oslo om Barn som anhöriga.

Under konferensen berörs bland annat frågor som vad länderna kan lära av varandra i arbetet med Barn som anhöriga och hur erfarenheter från tsunamin och Utøya kan användas i vardagskriser.

Klara som föreläsare är bland annat Åsa Linderborg, journalist från Sverige, Jo Nesbø, författare från Norge, och Saul Becker, forskare från Storbrittanien. Fler föresläsare presenteras efter hand. Håll utkik här på Nka:s webb eller på BarnsBestes webbplats.

Arrangörer: Nka, BarnsBeste (Norge), Helsedirektoratet (Norge), Socialstyrelsen (Danmark), Socialstyrelsen (Sverige), de fyra regionala hälsoföretagen i Norge, Helse Vest, Midt, Nord och Sør-Øst.