KMA-ansvarig till No Problems Scaffolding

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2016 08:06 CET

KMA-ansvarig till No Problems Scaffolding

No Problems Scaffolding är en partnerorganisation bestående av 10 bolag verksamma inom industri- och fasadställningar. No Problems monterar och hyr ut byggnadsställning till bolag i byggbranschen samt till ett flertal större industrianläggningar. Vi finns etablerade i stora delar av södra och mellersta Sverige.

Nu söker vi en person som skall arbeta med Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljöfrågor ute på våra industriprojekt i västra Sverige.

Om rollen
Som KMA-ansvarig på No Problems Scaffolding är du operativ, vilket innebär att ditt dagliga arbete huvudsakligen kommer att ske ute hos våra uppdragsgivare som finns inom industrin.

KMA-arbetet börjar i anbudsskedet där kvalitet-, miljö- och arbetsmiljökraven är tydliga och fortsätter sedan genom hela byggprocessen till färdigställande av projektet. Din uppgift blir att se till att No Problems Scaffolding lever upp till och möter de ställda interna och externa kraven genom hela processen.

Du kommer i nära samarbete med platschefer och skyddsombud på anläggningarna att delta på interna och externa revisioner och skyddsronder. I det dagliga arbetet handlar det om att hålla genomgångar med personalen, vara länken mellan No Problems Scaffoldings arbetsledare och uppdragsgivarens platschef, se till att all personal har korrekt utrustning, hantera avvikelserapportering samt att se till att alla följer bestämmelser på arbetsplatsen.

Du kommer även att vara med och driva förändringsarbetet för KMA-frågor inom No Problems och att driva ISO-relaterade frågor för att på så sätt skapa ett gemensamt arbetssätt genom hela organisationen. Du kommer att vara ytterst ansvarig för kvaliteten på våra industriuppdrag och rapportera till VD.

Arbetet innebär periodvis resande inom västra Sverige. Körkort är ett krav för tjänsten och vi tillhandahåller en tjänstebil.

Dina erfarenheter
Vi söker dig som har en utbildning inom områdena kvalitet, miljö och arbetsmiljö och/eller några års arbetslivserfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter, helst inom industrin eller byggbranschen men även erfarenhet från andra branscher kan vara intressant. Operativa erfarenheter är viktiga då du i rollen som KMA-ansvarig kommer att arbeta nära produktionen ute hos våra uppdragsgivare.

Dina egenskaper
Samarbetsförmåga och förmåga att utveckla och underhålla goda relationer är viktiga egenskaper samtidigt som du måste vara noggrann, systematisk och analytisk. Du får inte vara rädd för att driva igenom förändringar, ställa krav och följa upp att saker och ting utförs på det sätt som det skall.

För att vara framgångsrik i rollen som KMA-ansvarig ser vi att du är öppen, tydlig och engagerad. Vi ser även att du är en stark ledare med skinn på näsan som kan ställa krav internt och samtidigt hålla god servicenivå gentemot vår uppdragsgivare. Du kommer att hålla genomgångar och viss utbildning för interna grupper så du bör vara bekväm med att tala inför folk. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi erbjuder
En spännande och utvecklande tjänst inom ett av Sveriges ledande ställningsföretag. Du kommer att jobba mot flertalet större industrier inom pappers- och energibranschen. Att jobba på No Problems Scaffolding innebär en härlig gemenskap i ett stort och gott gäng där vi kontinuerligt reser och genomför roliga aktiviteter tillsammans.

Vill du veta mer om tjänsten?
Tveka inte att kontakta Jörgen Sillerström, VD på No Problems Scaffolding, 070-183 52 25

Ansökan
Maila din ansökan med CV och personligt brev till rekrytering@noproblems.se senast 9 januari 2017. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt.

Sista ansökningsdag: 9 januari 2017
Lön: enligt ök, kollektivavtal finns.
Körkortskrav: ja
Egen bil: nej, tjänstebil finns
Ansökan: rekrytering@noproblems.se
Kontakt: Jörgen Sillerström, 070-183 52 25