Partnerdrivet ställningsföretag i framkant

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2016 10:19 CEST

Delar av No Problems Scaffoldings ledningsgrupp

No Problems Scaffolding är en av landets främsta ställningsföretag. Idag har vi ett 20-tal drivna delägare, men vill bli fler för att effektivt kunna utnyttja de stora potentiella marknaderna i Stockholm och storindustrin.

Branschen hårdare – och bättre

– Branschen har blivit tuffare men också tagit stora kliv framåt i kvalitet- och säkerhetstänk, säger Jörgen Sillerström som själv har bakgrund som ställningsbyggare och är idag VD för No Problems Scaffolding. Det är mer ordning och reda nu och bättre koll så det har helt klart blivit bättre på alla sätt.

No Problems Scaffolding kombinerar det lilla företagets flexibilitet med det stora företagets fördelar, vilket gör det möjligt att växa snabbt med kunder och projekt. Tillsammans förfogar organisationen över en dryg halv miljon kvadratmeter ställningsmassa, vilket gör dem till en av de största aktörerna i Sverige.

Rekryteringsutmaningar

Den stora svårigheten i byggbranschen överlag handlar idag om att hitta rätt personal. Faktum är att utredningar visar att det är svårt att få folk att söka sig till bygglinjer över huvud taget – något som redan ger stor effekt på arbetsmarknaden.

– Det är svårt att hitta rätt kompetens, instämmer Jörgen. Det är allt färre som vill ha hantverksjobb idag, det märker vi. Så det blir desto hårdare konkurrens om de tillgängliga talangerna. Och där har vi mycket att erbjuda.

Med en av branschens största ställningsdepåer har No Problems Scaffolding en snabbhet och flexibilitet att möta efterfrågan och flytta ställningsmaterial dit det behövs. Vilket är snart sagt överallt.

– Byggbranschen växer fortfarande oerhört mycket, säger Jörgen. Nya system som t. ex väder- och takskydd samt att vi blir fler och fler människor som behöver någonstans att bo gör att det finns hur mycket uppdrag som helst att utföra.

FAKTA

No Problems Scaffolding grundades 2003 och omsatte 240 MSEK 2015. Kunderna är främst energi- och pappersindustrin, byggföretag och privatpersoner. Idag finns partners i Göteborg, Halland-Helsingborg, Trestad, Skaraborg, Örebro, Karlstad, Östergötland,Jönköping med omnejd.